Comunicat FCBQ: finalització de competicions

20/04/2020

Aquest diumenge dia 19 d’abril, la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ) ha emès una circular, que podeu llegir íntegra aquí, anunciant diverses mesures relacionades amb l’impacte de la crisi del COVID-19 tant en el propi estament federatiu com, evidentment i de forma molt especial, en els seus clubs afiliats. A continuació reproduïm el text que la pròpia FCBQ ha publicat a la seva web:

“La Comissió Executiva de la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ), reunida el passat divendres 17 d’abril a la tarda, va decidir que, en cas d’aprovar-se un nova pròrroga de l’Estat d’Alarma, es donaran per finalitzades les competicions NO sèniors i NO preferents, és a dir:

– Campionats de Catalunya, des de Sots-21 fins a Pre-mini (inclòs l’ESCOBOL) excepte els Preferents;

– Campionats Territorials, excepte els Sèniors i Sots 25, on es juga per a l’ascens.

A conseqüència d’aquesta decisió, es procedirà, si és el cas, a l’extorn a cada Club de la part proporcional que correspongui tant de les Quotes de participació abonades per a la seva inscripció en els Campionats que es donaran per FINALITZATS, com dels imports de Quotes de llicències, a part de presentar la liquidació de les Bosses Comunes corresponents.

L’FCBQ pren aquesta decisició, dins la situació d’excepcionalitat a causa del COVID-19, i tot seguint les recomanacions de les autoritats competents; revisable segons l’evolució de la situació epidemiològica per coronavirus SARS-CoV-2.

La Federació Catalana de Basquetbol seguirà en contacte amb els representants de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física i es mantindrà atenta a qualsevol altre recomanació que s’indiqui per part d’ella o de les autoritats competents.

Demanem als clubs afiliats comprensió, responsabilitat i col·laboració davant aquestes mesures que són en benefici de tots i totes.

Salut i Bàsquet! #JoEmQuedoACasa #BàsquetMaiPara”

Com a nota complementària, i com es diu a la circular esmentada abans, la decisió final sobre les competicions Sènior i Preferents, que de moment no es poden considerar encara oficialment finalitzades, es prendrà en funció de si és possible un retorn a l’activitat esportiva abans del 17 de maig, ja que en cas contrari no seria possible finalitzar-les.

A hores d’ara, i això ja és opinió nostra, és impossible tenir certesa sobre gairebé res, però sembla com a mínim complicat que en menys d’un mes es pugui recuperar el grau de normalitat necessari com per que es puguin reprendre competicions, i menys amb la inactivitat que el confinament obligatori per l’estat d’alarma haurà causat. En qualsevol cas, la FCBQ anirà prenent decisions i comunicant-les oportunament, i ens en farem òbviament ressò.

Per altra banda, com llegireu també al seu comunicat, la FCBQ ha tingut a bé aprovar una sèrie de mesures adreçades a pal·liar l’impacte econòmic que la suspensió de les activitats esportives està tenint i tindrà en els clubs afiliats, i en funció de les competicions que se suspenguin retornarà la part proporcional de les quotes de participació i llicències. També està negociant amb les companyies asseguradores una bonificació equivalent en relació amb les primes satisfetes durant la temporada, tot i que aquesta evidentment depèn de tercers.

Per la nostra part, un cop se sàpiga amb exactitud la quantia d’aquestes bonificacions i es doni la temporada per conclosa de forma definitiva, de manera que es pugui tancar l’exercici 2019-20 i es pugui elaborar el pressupost de la 2020-21, s’avaluarà la possibilitat de retornar-ne si més no una part a les famílies en forma de reduccions a les quotes de la temporada següent.

En qualsevol cas, abans de poder precisar aquest punt, entre d’altres, hauran de passar segurament mesos i s’hauran de concretar aspectes que ara encara no es coneixen amb certesa, com per exemple: l’estructura competitiva de la temporada vinent (categories, grups, possibles ajustos deguts a la suspensió d’aquesta, quotes federatives), previsió de rebrots de la pandèmia, situació econòmica general, etc.

Ens consta també que la FCBQ està avaluant altres propostes de caire divers per tal de compensar de la manera més justa possible els efectes de la suspensió de les competicions, i que les anirà anunciant en la mesura en que passin a ser definitives. Tanmateix, com dèiem abans, tot dependrà en gran mesura de com i quan es pugui produir un retorn progressiu a la normalitat un cop es pugui donar per acabat l’estat d’alarma.

Mentrestant. si us plau seguiu complint les mesures dictades per les autoritats pel que fa a la prevenció del contagi del coronavirus SARS-C0V-2 i cuideu-vos molt. Tard o d’hora arribarem a la fi d’aquesta situació, però mentrestant hem de fer el possible per aconseguir que sigui més d’hora que tard.

Molts ànims, gràcies per la vostra comprensió i suport durant aquest període i seguirem informant.

Salut i Bàsquet!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Accessos Ràpids

logo 3 LQ