Club

Des de la iniciació i l’escola, pasant per formació i perfeccionament, fins poder arribar a sènior segons el nivell i possibilitats de cada jugador/a

L’escola de bàsquet té un objectiu ben definit: passar-s’ho bé jugant a bàsquet, millorant i aprenent dia a dia, no només a jugar, sinó a ser responsable, company i amic. Aprenent a respectar-nos a nosaltres mateixos, a respectar els companys i els rivals, els tècnics i els àrbitres. Assolint en definitiva valors que el dia de demà no només faran dels nostres jugadors i jugadores millors esportistes, sinó sobre tot millors persones, més preparades per afrontar els reptes de la vida familiar, social i laboral.

Intentem crear un bon ambient entre nens i nenes i entrenadors/es, establint un vincle de confiança que ens ajudi a poder comunicar-nos amb el seu entorn familiar i ajudar-los a gaudir de l’esport amb salut. Fem entrenaments i sessions adequades a cada categoria i nivell intentant fer grups homogenis amb un nombre adequat de components. Som exigents però comprensius, i posem tota la nostra il·lusió en aconseguir la millora continuada. I tot això sempre que sigui possible amb companys i companyes d’edat i en la majoria dels casos d’estudis, amb els quals convivim i formem llaços d’amistat que sovint seran per sempre.

El treball de formació i perfeccionament, pas natural que segueix a l’etapa d’iniciació, és la base fonamental de l’estructura i del treball de club. A formació treballem amb diferents nivells segons interès, disponibilitat i capacitats de cada un dels jugadors i jugadores per a que tothom pugui fer bàsquet al seu nivell. Tots els equips treballen el perfeccionament tècnic, analític i la seva transferència al joc per arribar amb les millors capacitats possibles i de forma progressiva a les edats de cadet, júnior i sènior, seguint sempre el recorregut que marquin el talent individual i la motivació per jugar a bàsquet.

Tenir equips competint a totes les categories i en diferents nivells d’exigència ens permet oferir un ventall de possibilitats per tal de que els nostres jugadors i jugadores progressin i trobin sempre el seu lloc al nostre organigrama esportiu.

Els equips sènior, culminació de tot plegat, són el resultat de jugadors de club treballats al llarg d’anys i ajudats si cal per companys amb més experiència que fan que el pas a la competició sènior es pugui fer amb la  màxima confiança possible i de forma gradual. Esperem que la nostra manera de fer ajudi a crear vincles forts que ens ajudin a tenir jugadors i jugadores compromesos amb el nostre projecte i que aquest compromís els faci millors, en tots els sentits.

Som clubs promotors i per suposat signants del Codi Ètic de la FCBQ , en virtut del qual s’estableixen una sèrie de regles de conducta ètica en la relació entre clubs basades en la IGUALTAT, el RESPECTE i el JOC NET, centrades sobre tot pel que fa a la captació de jugadors menors d’edat.

Malauradament, i com podeu comprovar a aquesta llista, només 10 dels clubs de la Territorial a què estem adscrits s’hi han adherit. En tant que reusencs ens complau dir, però, que 4 d’ells són els més importants de la nostra ciutat (a banda, evidentment, dels nostres CN Reus Ploms i CB Salle Reus, hi són també AE Pare Manyanet i Reus Deportiu). En aquest sentit, doncs, són tan rellevants les presències com les absències en la llista.

La nostra prioritat en qualsevol cas és créixer i obtenir millors resultats col·lectius, però mai aquest objectiu ha de ser assolit a base de renunciar als nostres principis. Preferim ser derrotats a la pista abans que malmetre la nostra essència intentant captar de manera contrària a l’ètica els millors jugadors del nostre entorn. Volem que qui jugui als nostres equips ho faci perquè creu que el nostre projecte és el que més s’adiu a les seves necessitats, sempre assegurant la deguda informació prèvia a l’equip de procedència de cadascun, i mai aconseguint-ho a través d’un tracte de favor en funció del nivell o de la projecció individual.

El nostre compromís i la nostra manera d’entendre el tarannà que regeix les nostres accions i com ens relacionem, queden resumits en la declaració de la nostra missió, entesa com la raó de ser, el propòsit essencial que volem assolir; la nostra visió, que representa com creiem que hauríem de ser vistos a llarg termini per aquells a qui la nostra activitat influencia i, sobre tot, els nostres valors, que són els pilars on es fonamenta tot plegat, allò que guia els nostres passos i a què mai no hauríem de renunciar.

MISSIÓ

Allò que dóna sentit al nostre projecte

El Club Bàsquet Ploms-Salle Reus té com a missió principal el foment de la pràctica del bàsquet a la ciutat de Reus i la seva àrea d’influència, oferint a tothom qui desitgi practicar-lo la formació i els mitjans necessaris per fer-ho, al nivell que cadascú vulgui i pugui assolir.

VISIÓ

Què volem ser “de grans”

El Club Bàsquet Ploms-Salle Reus vol ser un club de bàsquet de referència, econòmicament viable, reconegut i respectat al nostre territori i fora d’ell, que aporti el màxim nombre possible d’equips a totes les categories, formats en la seva majoria per jugadors i jugadores que hagin crescut com a tals amb nosaltres.

VALORS

Els principis que regeixen la nostra tasca

Els valors fonamentals del Club Bàsquet Ploms-Salle Reus són:

1. Josepa Guerrero Llaó - 04/23/2022 a 12:43

Patrocinadors,voldria contactar amb el responsable de la secció de bàsquet masculí, gràcies

Respon

L'adreça electrònica no es publicarà.